Menu Podręczne

Do wyścigu pozostało

Sezon 2009 zakończony

Sponsorzy

 

Wyszukiwarka

Decydujące starcie PDF Drukuj Email
Środa, 09 Wrzesień 2009 21:22

 


Przed zawodnikami zespołu Intermarche-Racing bardzo ważna eliminacja. W najbliższy weekend na torze Poznań rozstrzygną się bowiem losy czołówki w Dywizji 4 do 2000 ccm, a jednym z kierowców, który walczy o tytuł w tej klasie jest reprezentant tego teamu ? Piotr Nowacki. Zawodnik z Trzebiatowa startujący VW Golfem VI TDI należącym do VW Racing Polska, przed dwoma ostatnimi wyścigami, które odbędą się w ten weekend, posiada dwa punkty przewagi nad czwartym uczestnikiem w punktacji oraz osiem ?oczek? straty do drugiego miejsca.

W każdym ze sprintów do zgarnięcia jest 10 punktów co powoduje, że jeszcze wszystko jest otwarte. Załoga Intermarche-Racing wystartuje także w wyścigu długodystansowym. W Poznaniu odbędzie się przedostatni bieg tego cyklu. Finałowe zawody przewidziane są w pierwszej połowie października na torze w Brnie. Piotr Nowacki/Adam Nowacki/Tomasz Nowacki (VW Golf VI TDI) przed zbliżającą się eliminacją zajmują drugie miejsce w swojej klasie i ósme w punktacji ogólnej.

Powiedzieli przed zawodami:

Piotr Nowacki:
?Przede mną ostatnie dwie eliminacje sprintu w tym roku. Będę się musiał naprawdę mocno postarać, aby zakończyć sezon na drugiej pozycji w klasyfikacji samochodów do 2000 ccm. Na pewno nie odpuszczę. Na razie jednak mocno się skupiam na Adamie oraz na jego zawodach w Brnie, które odbędą się tydzień po poznańskiej rundzie. Przed rundą w Poznaniu Adam zaliczył jeszcze sesję testową SOC w Brnie. Powodzenie w czeskim pucharze Skoda Octavia Cup może mieć duże znaczenie dla wyścigowej przyszłości syna. Poza tym testy i zawody w Brnie pomogą Adamowi w dokładnym zapoznaniu się z torem przed ostatnią eliminacją DSMP, która odbędzie się na tym obiekcie. W długim dystansie musimy w Poznaniu wygrać, aby spokojniej myśleć o tytule Mistrza Polski. Sądzę, że jest to w naszym zasięgu pod warunkiem, że nie spotka nas jakakolwiek przykra niespodzianka. Przez cały sezon zdobywaliśmy w klasie pole position i zawsze bez problemu prowadziliśmy w wyścigu. Musimy zatem skupić się przede wszystkim na tym, aby szczęśliwie dojechać. Nastroje mamy bojowe, samochód świetnie przygotowany przez zespół Volkswagen Racing Polska. Zapraszamy serdecznie wszystkich na ostatnią tegoroczną eliminację w Polsce.?

Adam Nowacki:
?Przede mną dwa najciekawsze tygodnie tego roku! Od 18-20 września gościnnie wystartuję w ostatniej rundzie Skoda Octavia Cup. Pojadę w barwach ACA Autocentrala DHL i zrobię wszystko, by pokazać się z jak najlepszej strony! Przy okazji chciałbym bardzo podziękować Jiriemu Lipinie za danie mi możliwości wystąpienia w tak prestiżowym pucharze oraz mojemu tacie, który to wszystko urzeczywistnił. Po środowych testach w Brnie wybieram się prosto do Poznania, gdzie w najbliższy weekend odbędzie się kolejna runda Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Cel przed zawodami jest taki jak zawsze: wygrać klasę. Ponieważ nasi najwięksi rywale znacznie zmodyfikowali swoje auto, może okazać się to naprawdę trudnym i ambitnym
zadaniem, ale wierzę, że się uda. Damy z siebie wszystko, by w ostatnich dwóch wyścigach nadrobić 3 punkty dzielące nas od pozycji lidera sezonu. Chciałbym jeszcze podziękować sponsorom: Intermarche, Gminie Trzebiatów i zespołowi Volkswagen Racing Polska, bo to dzięki ich pomocy możemy się ścigać świetnie przygotowanym autem!?

Tomasz Nowacki:

?Golf powinien do startu być bardzo dobrze przygotowany przez zespół VW Racing Polska. Nastawiamy się na walkę o pierwsze miejsce, bowiem zdajemy sobie sprawę z tego, że aby myśleć o tytule, musimy wygrać ostatnie dwa wyścigi. Będziemy walczyć do końca. Po urlopie oraz starcie w Skoda Octavia Cup jestem pełen ochoty do walki. Myślę, że start w SOC dużo mnie nauczył, w szczególności tyczy się to walki w tłoku. Strategię ustalimy z zespołem zapewne przed samym startem i dopiero wtedy zadecydujemy kto pojedzie na jakiej zmianie. Zapowiadają deszcz, ale po tym co przeszliśmy w swoim debiucie na torze w Poznaniu, nic już nas nie przestraszy. Z drugiej strony opady w trakcie wyścigu dałyby nam przewagę nad rywalami. Pierwsza runda DSMP pokazała, że Golf na mokrym ma jeszcze większa przewagę w zakrętach.